Stressbehandling i København.

Behandling og håndtering af din stress

Der er en eller flere stress provokerende situationer som framkalder din stress reaktion. For at håndtere og behandle din stress reaktion, findes der forskellige værktøjer, og mange af dem kan du selv bruge.
Processen ved stressbehandling foregår på alle planer – det fysiske, det mentale og det følelsesmæssige – hvor energi kan sidde fast eller holdes tilbage. I det sidste ende drejer sig om at lade stress reaktionen aftage,
dvs at give slip på din stress.

Fysisk stressbehandling

At give slip fysisk handler om fysisk frigørelse af stress og spændinger. Op til halvdelen af din stress kan forsvinde ved bare at behandle fysiske symptomer – og din forbedret fysisk tilstand
og formindsket stress giver dig bedre mulighed for at håndtere din stress også på mentalt og emotionelt niveau. Du bør tage den langsigtede beslutning at lade et stressreducerende program være en del af
den overordnede plan: stress og spændinger er vedvarende, og derfor må man vedvarende gøre noget for at formindske sin stress. Hvis der ikke er mulighed for at få en stressbehandling lige med det samme, kan du bruge dette:
Træk dybe, afmålte vejrtrækninger, og lad udåndingen være helt fri. Lig ned, hvis du har mulighed for det. Tegn på en god frigørelse er, at du gaber, sukker, græder lidt, hoster, nyser og bliver søvnig.
Stressreducerende kropsbehandling kan være en meget effektiv løsning, det samme gælder yoga øvelser. Andre metoder til fysisk frigørelse er: latter, skrig, råb, en spadseretur, svømning, et langvarigt bad,
sang, dans og aerobic. Det hjælper faktisk at ryste spændingerne ud af kroppen, i hvert fald for en tid. At slå hjernen fra og lade kroppen frigøre sine overskydende energier er et værdifuldt skridt fremad.

Arbejde med indre tilstande

Du kan være bevidst, delvis bevidst eller ubevidst om dine indre tilstande, som er med at skabe din stress reaktion. For at sætte positive forandringer i gang, kan du selv arbejde på at bevidstgøre
og bearbejde dine følelser (læs videre), og du kan også vælge afbalancering af indre tilstande som vil med det samme skabe positive forandringer, som kan med det samme måles med en muskel-test,
og du bliver overrasket over hvor tydeligt din krop kan fortælle dig om du har det godt eller dårligt ved en bestem tanke, og i mange tilfælde hvor hurtigt denne tilstand kan forandres i den
positive retning.

Følelsesmæssig kinesiologi

Det er en manuel teknik for emotionel stressbehandling. Denne holistiske teknik omfatter alle menneskelige aspekter: kroppen, sindet, følelser, og sjælen. Gennem følelsesmæssig kinesiologi
kan man hurtigt og nemt se kilder til adfærdsmæssige og følelsesmæssige blokeringer, minder, frygt, begrænsninger, begrænsende overbevisninger og ressourcer, muligheder og kompetencer
for hver person. Teknikken bruges primært som stressbehandlingsteknik for at løse følelsesmæssige blokeringer og mønstre, der er til skade for os når vi gentager de samme fejl. Med denne
teknik skaber vi også nye neurologiske forbindelser og det vil hjælpe med at lære at løse konflikter og undgå følelsesmæssig stress. Emotionel kinesiologi
bruges ikke kun til at arbejde med vores nuværende følelser, det gælder også for at arbejde med tidligere følelsesmæssige traumer og fremtidige situationer, som vi ved kan være kilder til stress.

Stressbehandling ved brug af Emotionel Kinesiologi

Følelsesmæssig kinesiologi omfatter alle menneskelige aspekter, sindet, følelser, og kroppen. Gennem følelsesmæssige kinesiologi kan man hurtigt og nemt se kilder til  adfærdsmæssige og følelsesmæssige blokeringer, minder, frygt, begrænsninger, begrænsende overbevisninger …. og ressourcer, muligheder og kompetencer for hver person. Teknikken bruges primært som
stress relief teknik for at løse følelsesmæssige blokeringer og mønstre, der er til skade for os når vi gentager de samme fejl igen og igen. Med denne nye teknik skaber vi også nye neurologiske
forbindelser og det vil hjælpe med at lære at løse konflikter og undgå følelsesmæssig stress.
Emotionel kinesiologi bruges ikke kun til arbejde med vores nuværende følelser, det gælder også for at arbejde med tidligere følelsesmæssige traumer og fremtidige situationer, som vi ved kan være kilder  til stress. Denne er en af de mest effektive ordløse stressbehandlingsformer der findes.

BEHANDLINGSTEKNIKKER

Akupressur og energibalancerende tekniker
Aura-, chakra- og farveterapi
Muskeltestning og muskelbalancering
Relationsbalancering
Silent stress release
Switching, Cross-Crawl, Centrering
Visualisering, Affirmationer
Udrensning og energibalancering
Bachs blomsterterapi og cellesalte
Kinesiologisk tankefelt terapi